Live2Ride.KZ

Yamaha XT 660Z Tenere 2008 год

зарегистрированных: 0, скрытых: 0 и гостей: 0
Зарегистрированные пользователи: Нет
На страницу 1, 2, 3, 4, 5  След.
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Live2Ride.KZ -> Эндуро
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
КОТОВСКИЙ
Старик
цитировать



Зарегистрирован: 05.08.2008
Сообщения: 2848
Откуда: Москва
Марка мото:

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 13:05    Заголовок сообщения: Yamaha XT 660Z Tenere 2008 год Ответить с цитатой

Вот всерьез задумываюсь о приобретении в качестве второго мота. Мож кто что юзал такое или слыхал..


подправил фото . Outsider
_________________
Айд умар кьярмар кер!!
SINTEK.KZ
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
MadMax.kz
Сусанин
цитировать



Зарегистрирован: 19.04.2008
Сообщения: 962
Откуда: Дикий Запад Казахстана
Марка мото:
временно пешеход...

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 13:24    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Хороший мот если ямаха верна своим традициям...
Тенере - замечательный эндуро (чет я его упустил в прошлых топиках), а вот сутенера заточена под чистый офроад...
Но...
Как всегда из прошлого - живет тока на скоростях (невнятен на малых, зато оживает при открытии газа - я про управляемость, опять же с точки зрения неасфальта), невнятная коробка и масложорка (на это уже внимания не обращают...)...
_________________
...Где еду, там и дорога...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
MadMax.kz
Сусанин
цитировать



Зарегистрирован: 19.04.2008
Сообщения: 962
Откуда: Дикий Запад Казахстана
Марка мото:
временно пешеход...

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 13:25    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Переводить лень...

Цитата:
XT660Z Tenere Technical Highlights
660cc liquid-cooled 4-stroke, single cylinder 4-valve SOHC
Fuel injection
10.0:1 compression ratio
Bore x stroke 100.0mm x 84.0mm
Dry sump
5-speed transmission
Tuned for strong low to mid-range torque
Electric start
Mono chamber up-muffler
EU3 compliant
The XT660Z Tenere is equipped with an all-new chassis whose rugged, go-anywhere character perfectly complements the big-single engine. The extremely strong yet new light semi-double cradle frame is compact and slim, and has been designed to offer an optimum balance of strength and rigidity for good handling qualities on and off road.

Long travel suspension; aluminium swinging arm
In order to deliver high levels of rider and passenger comfort, and to be able to take handle a variety of off road terrain, the new Tenere is equipped with long-travel forks which give 210mm of front wheel movement.

Complementing this rugged front suspension is a lightweight aluminium swinging arm, which reduces unsprung weight for enhanced rear suspension performance, and offers 200mm of rear wheel movement that’s designed to soak up the bumps.

This generous amount of suspension travel at the front and rear not only makes the Tenere one of the most comfortable machines to ride in any situation – it also ensures good handling performance over poorly maintained paved roads and across pure off-road terrain.

Long-range fuel tank
Underlining the machine’s serious long-distance potential is a large-capacity 22-litre fuel tank which blends seamlessly with the beautifully sculpted front cowl. Despite its generous capacity, the width and height of the fuel tank is kept to a minimum by extending the fuel tank beneath the rider’s seat, which has the added advantage of helping to centralise mass for neutral handling characteristics.

Wind-beating front cowl
With its upright riding position and long dual seat, the Tenere is an extremely comfortable machine, whatever the journey, whether it’s from home to work or across a continent. To help reduce rider fatigue on long journeys this rugged new all-rounder is equipped with a stylish front cowl and tall screen which deflect wind away from the upper body.

For a distinctive new look, a new dual-bulb headlamp assembly with a vertically stacked low and high beam is used. As well as projecting a powerful beam, this new ‘over and under’ assembly keep the cowl’s frontal width to a minimum for improved aerodynamics.

For efficient stopping power the new Tenere is equipped with dual 298mm discs gripped by 2- pot calipers. This high-specification system ensures strong and controllable braking performance, as well as offering plenty of feel .

Bodywork and engine protectors
With its class-leading go-anywhere abilities, the XT660Z Tenere is ready to encounter rugged terrain, and in order to handle the most severe conditions the new model is equipped with a range of lightweight protectors.

The front cowl features durable protectors on either side of the bodywork which help prevent accidental damage, while the engine is also equipped with lightweight guards on either side of the cylinder. And to help prevent damage when riding off road, the engine cases are also fitted with compact guards. Each of these protectors can be easily replaced if they are damaged, allowing the owner to keep their machine in first class condition.

Wide range of quality accessories
Yamaha have also developed a comprehensive range of accessories for the new Tenere, allowing riders to enhance the specification of their bike to suit their own requirements.

Riders wishing to enhance the luggage carrying capacity of their bike have the option to fit genuine Yamaha side cases or a top case, as well as a tank bag.

Hand guards, engine guards and a skid plate are available for owners looking for extra protection on their riding adventures – while the wind deflectors help keep hands warm and also act as brush guards when riding off road.

An optional main stand is available to facilitate tasks such as wheel removal when repairing punctures on long trips, and a tank pad is available to help prevent the minor scratching to the paintwork that can sometimes be caused by zips and buckles.

And finally, riders wishing to give their new Tenere an even gutsier exhaust note may wish to fit the slip-on Akrapovič muffler offered by Yamaha.

_________________
...Где еду, там и дорога...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
MadMax.kz
Сусанин
цитировать



Зарегистрирован: 19.04.2008
Сообщения: 962
Откуда: Дикий Запад Казахстана
Марка мото:
временно пешеход...

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 13:25    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Цитата:
The name Tenere has been synonymous with Yamaha’s rugged Adventure Sport dual-purpose models since the original machine was first launched in the early 1980’s. Developed from Yamaha’s highly successful Dakar race-winning factory bikes, the original Tenere models built up a huge following of loyal owners during the 1980s and 90s.

With an unrivalled reputation for durability, strong on and off road performance, high levels of long-distance comfort, and the ability to handle hostile off road terrain, the machine was one of Yamaha’s best-selling models throughout Europe.

Such was its ‘go-anywhere, do-anything’ reputation, that it became the machine of choice for numerous round-the-world travellers, and to this day the original Tenere and its successors have probably clocked up more ‘orbits’ of the earth than any other single-cylinder motorcycle. And at the same time as being the number one choice with adventure-seekers, the original Tenere also became a favourite with riders looking for a tough, reliable and stylish all-rounder that could perform well in almost any environment.
For 2008 Yamaha introduce the all-new XT660Z Tenere that is designed offer a new generation of adventure-seeking riders the opportunity to explore a new world of possibilities. True to the original ‘go-anywhere’ design philosophy.

Yamaha has more experience in the design of rugged and reliable large-capacity 4-stroke single-cylinder engines than any other leading manufacturer. The famous Dakar Rally was inspired by the original XT500 model way back in the 1970s, and since then Yamaha has been at the very forefront of big-single design.

High-torque 660cc liquid-cooled engine
Powering the new XT660Z Tenere is a 660cc liquid-cooled 4-stroke single cylinder SOHC engine which has been tuned to deliver strong low to mid-range power. This gutsy powerplant makes the Tenere 660 a strong performer in a wide range of riding situations, from urban commuting through to highway touring and off road exploring.

4-valve head and fuel injection
Equipped with a highly efficient 4-valve cylinder head with a 10:1 compression ratio, and featuring bore x stroke dimensions of 100mm x 84mm, the new fuel-injected Tenere engine delivers excellent throttle response for lively off-the-line and roll-on acceleration.

5-speed transmission
The smooth-shifting 5-speed transmission is equipped with carefully chosen gear ratios that are designed to optimise the bike’s strong low to mid-range torque output, and the 2.9 litre transmission oil capacity ensures efficient engine operation even under severe conditions.


_________________
...Где еду, там и дорога...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
КОТОВСКИЙ
Старик
цитировать



Зарегистрирован: 05.08.2008
Сообщения: 2848
Откуда: Москва
Марка мото:

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 13:51    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

MadMax.kz писал(а):
Переводить лень...



Спасибо. Но новый он сцуко дорогой, а б/у на аукционах почти нету.. Ну ладно, как грится буи искать..
_________________
Айд умар кьярмар кер!!
SINTEK.KZ
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
MadMax.kz
Сусанин
цитировать



Зарегистрирован: 19.04.2008
Сообщения: 962
Откуда: Дикий Запад Казахстана
Марка мото:
временно пешеход...

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 14:03    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

КОТОВСКИЙ писал(а):
MadMax.kz писал(а):
Переводить лень...



Спасибо. Но новый он сцуко дорогой, а б/у на аукционах почти нету.. Ну ладно, как грится буи искать..


умора
тож самое говорю я, разглядывая каталоги...
вот када упадут до 8 тыщ, ну ладно, 9-10, тада и можно поговорить...
Wink
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail Посетить сайт автора
КОТОВСКИЙ
Старик
цитировать



Зарегистрирован: 05.08.2008
Сообщения: 2848
Откуда: Москва
Марка мото:

СообщениеДобавлено: 26, 1, 2009, 15:10    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

ага, согласен полностью, ну думаю, что начнут появлятся на аукционах скоро... чето понравился он мене шибко..
_________________
Айд умар кьярмар кер!!
SINTEK.KZ
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
Стас
Степняк
цитировать



Зарегистрирован: 07.12.2008
Сообщения: 5825
Откуда: Кустанай - Нижний Новгород
Марка мото:
Эндуро

СообщениеДобавлено: 29, 1, 2009, 20:07    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Красавец нет слов...он в России 400000 руб ...дороговат....и в США их нету ..смотрел ..нада в Европе искать....а выпускают уже год их...отзывы положительные....
_________________
PHYXIUS
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Валдай
Стантер
цитировать



Зарегистрирован: 15.12.2008
Сообщения: 10004
Откуда: Минск-Алматы
Марка мото:
Honda X ADV 750

СообщениеДобавлено: 30, 1, 2009, 0:14    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Пегасс новый, к стати, теперь с этой движкой выпускается,,, от "ротокса" отошли...
_________________
Freestyle Stunt Band
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail
ФишЪ
явный монгол внутреннего храма
цитировать



Зарегистрирован: 21.04.2008
Сообщения: 535
Откуда: Москва - Алма-Ата
Марка мото:
FXDWG (12)

СообщениеДобавлено: 15, 2, 2009, 19:44    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Офигеный аппарат, беру себе этой весной... Разговаривал с официальной Ямахой в Москве, официальные продажи XT660Z в России начнутся в 2010 году! Покупаю через "серых" в Европе, там в данный момент реальные скачухи!
_________________
Stay clean! Be true!
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail
okjetpes
Японский городовой
цитировать



Зарегистрирован: 17.10.2008
Сообщения: 5845

Марка мото:

СообщениеДобавлено: 15, 2, 2009, 23:24    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

чоппер в гараж?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Outsider
Админ
цитировать



Зарегистрирован: 18.04.2008
Сообщения: 15095

Марка мото:

СообщениеДобавлено: 16, 2, 2009, 15:32    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

оффтоп

ФишЪ
вах каки люди
_________________
Любые размеры на кронштейны, профиля и другие крепежные материалы (подвесы, монтажная пена) для гипсокартона и для вентилируемых фасадов
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
Articus
Пижон
цитировать



Зарегистрирован: 29.04.2008
Сообщения: 551
Откуда: Алматы
Марка мото:
Любой

СообщениеДобавлено: 17, 2, 2009, 12:36    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

ФишЪ писал(а):
Офигеный аппарат, беру себе этой весной... Разговаривал с официальной Ямахой в Москве, официальные продажи XT660Z в России начнутся в 2010 году! Покупаю через "серых" в Европе, там в данный момент реальные скачухи!

ФишЪ, скока, если не секрет, он встанет сдесь у нас? тоже задумываюсь...
_________________
Что делать, когда жизнь удалась, а душа требует свободы?
Сесть на мотоцикл и махнуть за горизонт...
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
КОТОВСКИЙ
Старик
цитировать



Зарегистрирован: 05.08.2008
Сообщения: 2848
Откуда: Москва
Марка мото:

СообщениеДобавлено: 17, 2, 2009, 12:48    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Articus писал(а):
ФишЪ, скока, если не секрет, он встанет сдесь у нас? тоже задумываюсь...

Вчера смог узнать, что в европе они продаются пр 5300 ЕВРО в стоке и есть комплектации TRAVEL KIT с кофрами и прочей лабудой - та цены на них около 7000Евро пляшут.
А вот скока таможня, доставка и комиссионные выйдут я пока не знаю..
_________________
Айд умар кьярмар кер!!
SINTEK.KZ
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
okjetpes
Японский городовой
цитировать



Зарегистрирован: 17.10.2008
Сообщения: 5845

Марка мото:

СообщениеДобавлено: 17, 2, 2009, 13:07    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

За такие деньги bmw f800gs не вкуснее?
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Live2Ride.KZ -> Эндуро Часовой пояс: GMT + 6
На страницу 1, 2, 3, 4, 5  След.
Страница 1 из 5

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах



Реклама: Жилая недвижимость от застройщика BI Group